بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه موقع است؟

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در کنار انجام فرآیندهای مختلفی مثل خرید فالوور اینستاگرام، خرید بازدید اینستاگرام و یا خرید لایک اینستاگرام، رعایت کردن نکات مختلفی مثل زمان پست گذاشتن در این پلتفرم نیز می تواند بر روی بهتر دیده شدن پست های شما تاثیر بگذارد.

در واقع اگر شما در زمان های مناسب اقدام به گذاشتن پست در اینستاگرام کنید، شانس دیده شدن مطالب شما افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث می شود تا صفحه شما رشد بسیار زیادی پیدا کند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام انداخته و در مورد آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با هایپرفالو همراه باشید تا در رابطه با این مسئله صحبت کنیم.

تبلیغات

چه فرقی می کند که پست را در چه زمانی منتشر کنیم؟

عملکرد اینستاگرام راجع به پست های اپلود شده کاربران به گونه ای است که اول پست ها را برای تعدادی از فالوور های آنلاین شما نمایش می دهد و اگر بازخورد خوبی دریافت کند سپس برای دیگر فالوور ها که در ساعات دیگر آنلاین می شوند بالاتر از دیگر پست ها نمایش می دهد. اگر شما پست خود را در ساعتی که کاربران بیشتری انلاین هستند منتشر کنید مطمئنا بازخورد بیشتر و بهتری دریافت می کنید و در نتیجه پست شما برای دیگر فالوور های شما که در ساعات دیگر آنلاین می شوند نمایش داده می شود. پیدا کردن یک زمان ثابت برای انتشار پست که بیشترین بازخورد ممکن را دریافت کنید مهم ترین وظیفه شما برای شروع فعالیت در اینستاگرام است. مهم نیست که شما چه تعداد پست در طول روز منتشر می کنید، اگر بازخورد اولیه مناسبی از طرف فالوور های خود دریافت نکنید پست های شما به فالوور های شما نمایش داده نمی شوند و حمایتی دریافت نمی کنید. با منتشر کردن چندین پست پی میبرید که چه زمانی برای انتشار پست های شما مناسب است. عوامل زیادی روی به وجود امدن یک ساعت انتشار مناسب تاثیر دارند. ساعت های انتشار پست با توجه به حوادث و حواشی و همچنین فصل ها تغییر می کنند که در ادامه برای شما روش های پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار پست را قرار داده ایم تا در هر ماه و در هر فصلی بتوانید به سادگی بهترین زمان برای انتشار پست های خود را پیدا کنید.

بهترین زمان استوری گذاشتن چه موقع است؟

بررسی اینستاگرام

علاوه بر پیدا کردن زمان انتشار برای پست، برای استوری های رزوانه خود هم باید زمان مناسبی پیدا کنید. استوری های روزانه بخش مهمی از پیشرفت شما در اینستاگرام هستند. فالوور های شما همیشه باید با شما در ارتباط باشند و با شما تعامل داشته باشند. راه تعامل با فالوور های خود انتشار استوری ها و صحبت کردن با آنها است که باعث می شود بازدید کلی پیج شما بالا رود. انتشار استوری ها در ساعات مناسب باعث می شود تا درصد زیادی از فالوور های شما استوری های شما را ببینند. اگر استوری های خود را در ساعات شلوغ پیج خود منتشر کنید و بازخورد مناسبی در یک ساعت اول دریافت کنید باعث می شود استوری های شما در ردیف اول برای دیگر فالوور های شما نمایش داده شود و در نتیجه شانس شما برای بازدید بیشتر بالاتر می رود. با پیدا کردن زمان مناسب برای منتشر کردن پست های خود می توانید یک زمان مناسب برای استوری های روزانه خود پیدا کنید تا از حداکثر حمایت فالوور های خود استفاده کنید.

روش های پیدا کردن بهترین زمان برای برای پست گذاشتن

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای هر اکانت متفاوت است و بستگی به فالوور های پیج شما دارد که در چه زمانی بیشترین فعالیت را دارند. اگر می خواهید که بیشترین بازدید ممکن را از فالوور های خود دریافت کنید باید در زمانی پست های خود را منتشر کنید که تعداد فالوور های آنلاین شما از بقیه ساعات روز بیشتر باشند. اگر بازدید فالوور های شما از پست های شما در ساعات اولیه انتشار بالا باشد پست های شما به تمامی فالوور های شما نمایش داده می شود و در نتیجه بازدید بالاتری دریافت می کنید. برای اینکه بهترین زمان انتشار پست در صفحه خود را ببینید چندین روش وجود دارد که در ادامه برای شما قرار داده ایم.

1) مراجعه به بخش insights در تنظیمات اینستاگرام

شما در اینستاگرام خود قابلیتی دارید که با استفاده از آن می توانید ببینید که فالوور های شما در کدام روز های هفته و در کدام ساعت روز بیشترین فعالیت را دارند. برای استفاده از این قابلیت کافی است به بخش تنظیمات>insights>فالوور ها بروید و ببینید که فالوور های شما در چه ساعتی بیشتر آنلاین هستند. با متوجه شدن این موضوع که فالوور های شما در چه ساعاتی بیشترین فعالیت را دارند می توانید پست های خود را در آن ساعت منتشر کنید و از حداکثر بازدید اولیه بهره مند شوید. با چندین بار منتشر کردن پست در این ساعت فالوور های شما هم کم کم به این موضوع پی میبرند که در چه ساعاتی می توانند پست های شما را زود تر ببینند و از شما حمایت می کنند.

2) انتشار پست در ساعات مختلف شبانه روز

ساعت انتشار

اگر از بخش insights نتوانستید نتیجه خوبی بگیرید و همچنان فکر می کنید که ساعت بهتری هم برای انتشار پست وجود دارد کافی است به مدت یک هفته در چندین ساعت مختلف روز که فکر می کنید فالوور های شما بیشتر آنلاین هستند پست های خود را منتشر کنید و سپس بازخورد انها را در ساعات اولیه با هم مقایسه کنید. در این روش شما نیاز به چندین روز وقت دارید تا بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام خود را پیدا کنید و سپس از طریق اطلاعات پست های خود می توانید ببینید که کدام پست در کدام ساعت بازدید بیشتری داشته و حمایت بیشتری دریافت کرده است. صرف چندین روز زمان برای پیدا کردن ساعت مناسب انتشار پست می تواند به شما کمک کند تا بازدید های بیشتری در آینده بگیرید و همچنین برای ورود به اکسپلور اینستاگرام شانس بیشتری داشته باشید.

3) نگاه کردن به دیگر صفحه ها برای بدست آوردن ساعت مناسب

اخرین روش برای پیدا کردن ساعت و زمان مناسب برای انتشار پست اینستاگرام نگاه کردن به دیگر پیج هایی است که با شما موضوع مشترک دارند. شما می توانید با دیدن اینکه یک پیج موفق در چه ساعتی پست های خود را منتشر می کند دست به انتشار پست های خود در همان ساعت در یک روز متفاوت بزنید تا نتیجه را بررسی کنید. این روش به صورت قطعی جوابگو نیست ولی اگر از دو روش قبلی نتیجه ای کسب نکردید تنها راه حل شما است. فقط در نظر داشته باشید که موضوع و نوع محتوای شما باید در یک گروه باشد تا بتوانید یک نتیجه مطلوب کسب کنید. برای مثال اگر شما در پیج خود محتوای سرگرم کننده و خنده دار منتشر می کنید کافی است که به ساعت های انتشار پست در یک پیج موفق که با شما هم موضوع است نگاه کنید و سپس اقدام به انتشار پست کنید.

عوامل تاثیر گذار بر روی بهترین زمان پست در اینستاگرام

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی مشخص شدن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد و همین مسئله باعث شده تا نتوان یک فرمول کلی در رابطه با این مسئله به شما ارائه کرد و با توجه به عوامل مختلف این زمان دستخوش تغییرات می شود.

البته تحقیقات جامع و کاملی در این رابطه صورت گرفته است اما نکته مهم این است که عوامل مختلفی بر روی مشخص شدن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام تاثیرگذار هستند. در همین راستا اگر بخواهیم این عوامل را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. موقعیت جغرافیایی کشور

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم موقعیت جغرافیایی هر کشور است. در واقع به دلیل قرارگیری هر کشور در یک موقعیت جغرافیایی خاص، ممکن است سبک زندگی مردم آن کشور بسیار متفاوت و متغیر باشد و در همین راستا پیشنهاد ما این است که حتماً در رابطه با کشور خود تحقیقات جامع و کاملی داشته باشید و با دید نسبتاً کاملی در رابطه با سبک زندگی مردم کشورتان اقدام به بررسی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام کنید. آزمون و خطا می تواند به شما کمک کند تا به نتیجه قابل قبولی برسید.

  1. مشخص کردن روزهای تعطیل

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر روی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام تاثیر دارد، مشخص کردن روزهای تعطیل در کشورتان است. هر کشور با توجه به فرهنگ، مذهب و شرایط خاصی که دارد، روزهای مشخصی را به عنوان روزهای تعطیل در هفته و یا در طول سال در نظر می گیرد.

تجربه ثابت کرده در چنین روزهایی رفتار افراد در قبال شبکه های اجتماعی تغییر می کند. به عنوان مثال در روزهای تعطیل شاهد جابجایی زمان استفاده مردم از شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام از ظهر به بعد از ظهر و شب خواهیم بود. البته این مسئله نیز باز هم به روحیات و رفتار کاربران آن کشور وابسته است.

پیشنهاد ما این است که حتما در رابطه با روزهای تعطیل در کشور خود تحقیق کنید، به عنوان مثال در اکثر کشورهای اروپایی شاهد تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه است، این در حالی است که در کشورهای مسلمان و به خصوص در کشور ما روز تعطیل جمعه است و برخی از کارمندان نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل هستند و همین مسئله باعث شده تا نتوان به بررسی های جهانی صورت گرفته در رابطه با بهترین زمان دیده شدن پست ها در اینستاگرام اکتفا کرد.

  1. بررسی ساعات کاری

از دیگر مواردی که به منظور پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید، ساعات کاری هر کشور است. مطمئنا در زمانی که افراد مشغول به کار هستند، استفاده آن ها از شبکه های اجتماعی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند. در واقع در ساعتی که دانش آموزان در مدرسه و دانشجویان در دانشگاه در حال تحصیل هستند و همچنین سایر افراد در حال کار هستند، نمی توانند به سراغ شبکه اجتماعی خود بروند و به همین دلیل لازم است تا ساعات کاری را در کشور خود پیدا کرده و سپس با توجه به این مسئله در ساعاتی اقدام به پست گذاشتن در اینستاگرام کنید که مطمئن هستید این دسته از افراد در آن زمان اقدام به بررسی اینستاگرام خود می کنند.

توجه به این مسئله بسیار مهم در کنار انجام فرایند هایی مثل یک خرید لایک اینستاگرام و خرید فالوور اینستاگرام باعث بهتر دیده شدن صفحه شما خواهد شد و می توانید مسیر تبدیل شدن به یک صفحه محبوب در اینستاگرام را از این طریق با سرعت بیشتری طی کنید.

ارتباط بین محتوا و زمان مناسب برای پست در اینستاگرام

زمان

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نوع محتوای نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی دیده شدن آن در ساعات خاصی از روز دارد. به عنوان مثال در تعطیلات آخر هفته، مطالبی که در مورد گردشگری و اوقات فراغت است بازدید بیشتری دارند و یا در هنگام وعده های غذایی پست های مربوط به غذا بیشتر دیده می شوند. این مسئله نیز پارامتر مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید و با دقت به این موضوع اقدام به پست گذاشتن در اینستاگرام در ساعات مشخصی کنید.

بهترین زمان پست گذاشتن در هفته در ایران

اگر بخواهیم به بررسی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در هفته نگاهی انداخته و در مورد آن صحبت کنیم باید گفت که بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که به صورت کلی در ایران روزهای پنجشنبه، جمعه و همچنین روزهای تعطیل و ما قبل تعطیل بسیار مناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام هستند. چرا که در این زمان افراد بسیار زیادی در خانه حضور دارند و اقدام به استفاده از این شبکه اجتماعی می کنند. البته باید به این مسئله اشاره کنیم که اگر به غیر از روزهای گفته شده، در طول هفته قصد پست گذاشتن در اینستاگرام را دارید بهتر است تا به سراغ ساعات مناسب رفته و در اوقاتی که افراد بسیار زیادی در داخل کشور از اینستاگرام استفاده می کنند، اقدام به پست گذاشتن در اینستاگرام کنید. همچنین پیشنهاد ما این است که با خرید بازدید اینستاگرام به بهتر دیده شدن پست های خود نیز کمک کنید.

بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران

بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که در ایران بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام بین بازه ۸ صبح تا ۱۰ صبح و همچنین 7 بعد از ظهر تا ۱۲ شب است. اهمیت و ارزش بعد از ظهر بیشتر از صبح است، چرا که در این زمان همه افراد به خانه برگشته اند و پس از استراحت اقدام به استفاده از اینستاگرام می کنند. در چنین ساعاتی فعالیت کاربران ایرانی در اینستاگرام افزایش پیدا می کند و شما می توانید با پست گذاشتن در اینستاگرام در این ساعت و همچنین خرید فالوور اینستاگرام، خرید بازدید اینستاگرام و یا خرید لایک اینستاگرام به بهتر دیده شدن صفحه خود کمک کنید.

مطمئن باشید که اگر با انجام کارهایی چون خرید لایک اینستاگرام یا خرید فالوور اینستاگرام پست های خود را وارد اکسپلورر اینستاگرام کنید و همچنین در ساعات مشخص شده اقدام به انتشار پست های جدید کنید، تعداد دنبال کنندگان شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد و مطالب صفحه شما نیز بهتر دیده می شود.

بدترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

زمان اشتباه

در کنار بررسی و معرفی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از زمان ها به هیچ عنوان اوقات مناسبی برای انتشار پست در این شبکه اجتماعی نیستند. بر اساس بررسی های صورت گرفته از ساعت ۶ صبح تا ۸ صبح، 1 ظهر و همچنین ۲ بامداد تا ۵ صبح در ایران به هیچ عنوان زمان های مناسبی برای پست گذاشتن در اینستاگرام نیستند، چرا که در این زمان ها کاربران ایرانی کمتر به سراغ این شبکه اجتماعی رفته و از آن استفاده می کنند.

حرف آخر

در این مطلب از سایت هایپرفالو شما را با بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام آشنا کردیم و در مورد این مسئله صحبت کردیم که در کنار خرید فالوور اینستاگرام و خرید بازدید اینستاگرام چگونه می توان با پست کردن در ساعات خاصی از روز به بهبود وضعیت صفحه اینستاگرام کمک کرد.

منبع: HyperFollow.ir

تبلیغات

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x