اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که در سال های اخیر رشد فوق العاده ای پیدا کرده است. در این بین افرادی که قصد فعالیت در این شبکه اجتماعی را دارند، گاهی به دلایل مختلف مجبور می شوند تا مدیریت حساب خود را به دست ادمین سپرده و از آن ها بخواهند تا فرایند مدیریت صفحه شان را بر عهده بگیرند.
در همین راستا یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره پرسیده می شود این است که چگونه می توان در اینستاگرام ادمین حرفه ای شد. پس با ما همراه باشید تا در این مطلب از سایت هایپرفالو به این سوال بسیار مهم پاسخ داده و بیان کنیم که چگونه می توانید یک ادمین حرفه ای در اینستاگرام شده و به افزایش محبوبیت صفحه تحت مدیریت خود در این شبکه اجتماعی کمک کنید.
استراتژی محتوای داشته باشید
برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفه ای اینستاگرام تنها پست کردن چند عکس یا ویدیو کافی نیست، در عوض باید یک استراتژی محتوا درست کنید و بازاریابی صفحه اینستاگرام تحت مدیریت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
در همین راستا پیشنهاد ما این است که در مورد بهترین محتوای تولید شده در حوزه خود تحقیق کرده و رقبای خود را دنبال کنید. 5 تا 10 رقیب برتر خود را پیدا کرده و پست های برتر آن ها را در چند ماه گذشته بررسی کنید.
پس از انجام این کار موارد مشترک بین این پست ها را پیدا کنید و ببینید که عاملی باعث محبوبیت این محتواها شده است. شما نباید فقط محتواهای حساب های دیگر را کپی کنید، بلکه باید علت محبوبیت برخی از محتواها را پیدا کرده و سپس شروع به تولید انبوهی از محتواها پیرامون موضوع یا ایده های بدست آمده کنید.
همچنین با داشتن برنامه ریزی و داشتن تقویم محتوایی می توانید ثبات بیشتری در کیفیت محتواهای خود داشته باشید. سعی کنید تا محتوای خود را تا حد امکان منحصر به فرد کنید.
همچنین استفاده از برنامه های ویرایش عکس مثل فتوشاپ باعث می شود تا محتوای شما خیره کننده شده و نظر مخاطبین را به خود جلب کنند. محتوای جذاب منجر به تعامل بیشتر مخاطبین شده و به رشد صفحه شما کمک می کند.
همچنین در راستا استراتژی خود ممکن است نیاز باشد تا اقدام به خرید فالوور اینستاگرام کرده و یا برای بیشتر دیده شدن محتواهای خود اقدام به خرید لایک اینستاگرام کنید.
از هشتگ ها به درستی استفاده کنید
به عنوان یک ادمین در شبکه اجتماعی اینستاگرام، شما باید به هشتگ ها توجه بسیار زیادی داشته باشید. ایجاد هشتگ های منحصر به فرد، به یاد ماندنی و جذاب که مختص به برند شما است به رشد صفحه شما کمک می کند.
همچنین پیشنهاد ما این است که حتما اقدام به آنالیز هشتگ های اینستاگرام کنید. به عنوان یک ادمین حرفه ای اینستاگرام بسیار مهم است که بدانید هشتگ ها چگونه کار می کنند و به نحوی می توانید از طریق هشتگ ها اقدام به جذب مخاطب کنید. تحقیق در مورد هشتگ ها و استفاده درست و اصولی از آن ها به عنوان یکی از مهم ترین وظایف ادمین های اینستاگرام به حساب می آید.
مخاطب خود را بشناسید
یکی از مهم ترین سوالاتی که هر ادمین اینستاگرامی باید خود از خود بپرسد این است که چه عاملی باعث می شود تا کاربران شما را دنبال کنند و با آن تعامل داشته باشند؟ همچنین شما باید برنامه ریزی دقیقی برای پس از جذب مخاطب داشته باشید و بدانید که پس از آن که توانستید با تولید محتوا اقدام به جذب مخاطب کنید، در گام بعدی باید چه کاری انجام دهید.
از لینک در بیو خود استفاده کنید
اینستاگرام به ادمین ها اجازه می دهد تا فقط یک لینک را در بیو قرار دهند. استفاده از این لینک باعث می شود تا کاربران از طریق بیو اینستاگرام شما به یک صفحه خاص هدایت شوند. این که لینکی که در بیو خود قرار می دهید کاربر را به چه صفحه ای منتقل می کند، بسته به استراتژی شما می تواند متفاوت باشد، اما نکته مهم این است که حتما از این قابلیت استفاده کنید.
امروزه روشی هایی وجود دارد که می توانید از طریق آن، پس از کلیک کردن کاربر بر روی لینک داخل بیو، او را به صفحه سفارشی بروید که در آن امکان قرار دادن چندین لینک وجود دارد. این روش به شما کمک می کند تا محدودیت اینستاگرام را از بین ببرید.
نکته مهم این است که مطمئن شوید که مخاطبین شما به لینک قرار داده شده دسترسی پیدا کنند و از آن استفاده کنند.
تعامل با مخاطبین خود در اینستاگرام را فراموش نکنید
اگر به تازگی اقدام به ایجاد صفحه در اینستاگرام کرده و در زمینه مدیریت صفحه نسبتاً تازهکار هستید، لازم است تا گام های مهم برای ایجاد تعامل بین خود و مخاطبین تان بردارید. تعامل با سایر کاربران علاوه بر ایجاد حس خود در بین مخاطبین، می تواند به برندینگ صفحه شما کمک کند، پس به هیچ عنوان از این مسئله غافل نشوید.
همچنین یکی از تکنیک هایی که برای تعامل با مخاطبین به شما پیشنهاد می دهیم این است که به طور منظم محتوای تولید شده توسط سایر کاربران را پست کرده و آن ها را به اشتراک بگذارید. این روش نیز به تعامل بیشتر شما با سایر کاربران کمک می کند.
برخی از طرفداران صفحه شما ممکن است در حال حاضر محتواهای با کیفیتی در اینستاگرام تولید کنند. سعی کنید تا آن ها را پیدا کرده و برای همکاری با یکدیگر به آن ها درخواست بدهید.
از تعاملات رباتیک دوری کنید
هیچ کس واقعاً نمی خواهد با یک ربات در اینستاگرام صحبت کند، بنابراین تا حد امکان از دادن پاسخ های رباتیک خودداری کنید. البته اگر حجم تعداد کاربرانی که به صورت روزانه به شما پیام می دهند بسیار زیاد است، می توانید از ربات اینستاگرام برای مدیریت پیام ها استفاده کنید، اما هیچ چیزی تاثیر گذارتر از یک ارتباط واقعی بین ادمین یک صفحه و سایر کاربران نیست.
همواره تلاش کنید تا به سوالات سایر کاربران پاسخ داده و از این طریق نرخ تعامل خود با مخاطبین صفحه اینستاگرام تحت مدیریت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.
با اینفلوئنسرهای حوزه خود ارتباط برقرار کنید
یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از برندها و صفحات محبوب در اینستاگرام با سلبریتی ها و یا اینفلوئنسرها ارتباط داشته و از آن ها برای تبلیغ صفحه خود کمک می گیرند. نکته مهم این است که کمک گرفتن از افراد مشهور به شما کمک می کند تا در بیشتر دیده شوید و محبوبیت بیشتری بدست بیاورید.
پیشنهاد ما این است که به عنوان یک ادمین حرفه ای اینستاگرام حتما افراد تاثیر گذار و اینفلوئنسرهای حوزه خود را در اینستاگرام پیدا کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید. شما می توانید با همکاری این اینفلوئنسرها به دیده شدن صفحه خود کمک کرده و از طریق تبلیغات میزان دنبال کنندگان خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. این روش به شما برای بیشتر دیده شدن کمک فوقالعاده ای می کند.
حرف آخر
در این مطلب از سایت هایپرفالو تلاش کردیم تا به بررسی این سوال بسیار مهم بپردازیم که چگونه در اینستاگرام ادمین حرفه ای شویم و برای رشد یک صفحه اینستاگرام لازم است تا به چه نکاتی توجه کنید. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا به عنوان یک ادمین حرفه ای بتوانید در مدت زمان کوتاهی، صفحه تحت مدیریت خود را رشد داده و وضعیت آن را بهبود ببخشید.