افرادی که در اینستاگرام فعالیت می کنند، یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می کنند این است که چرا با وجود انجام کارهای مختلف مثل خرید فالوور اینستاگرام، خرید لایک اینستاگرام و… تعداد مخاطبین صفحه همچنان ثابت باقی مانده است و یا با وجود تولید محتوای خاص و جذاب همچنان افراد بسیار کمی محتوای یک صفحه اینستاگرام را دنبال می کند.
در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این مسئله بسیار مهم پرداخته و بیان کنیم که چرا صفحه شما با وجود انجام فعالیت های مختلف رشد پیدا نمی کند. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن و با اطلاع کافی برای رشد صفحه خود کارهای مختلفی انجام داده و تلاش کنید تا وضعیت صفحه اینستاگرام تان را بیش از پیش بهبود ببخشید. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این مسئله صحبت کنیم.
عدم توجه به تولید محتوا
یکی از موضوعاتی که هیچ کسی در مورد آن شک ندارد این است که مهم ترین و اصلی ترین دلیل رشد یک صفحه در اینستاگرام تولید محتوای جذاب است حتی اگر شما مبالغ بسیار زیادی برای خرید فالوور اینستاگرام پرداخت کرده و یا تلاش کنید تا با انجام فرآیندهای تبلیغاتی مختلف میزان دنبال کنندگان صفحه تان را افزایش دهید، اگر فرآیند تولید محتوای شما درست و اصولی نباشد، آرام آرام مخاطبین تان را از دست خواهید داد و صفحه شما به هیچ عنوان رشد نمی کند.
به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر پس از گذشت چندین و چند ماه که از ساخت صفحات شما می گذرد همچنان رشدی در اینستاگرام ندارید، بازنگری جدی در رابطه با فرایند تولید محتوای خود داشته باشید. به منظور حل این مشکل پیشنهاد ما این است که حتماً نکات مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام را مطالعه کرده و با بررسی موضوعاتی چون نحوه هشتگ گذاری درست، نحوه کپشن نویسی و… تلاش کنید تا محتوای تان را از تمامی وجوه با کیفیت و حرفه ای کنید. مطمئن باشید که اگر بتوانید محتوای جذاب به شکل اصولی تولید کرده و آن را در صفحه خود ارائه دهید، در سریع ترین زمان ممکن می توانید حجم بسیار زیادی از مخاطبین را جذب صفحه تان کرده و به رشد پیج اینستاگرام خود کمک کنید.
نداشتن برنامه ریزی درست و فعالیت مستمر
یکی دیگر از موضوعات مهمی که متاسفانه بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند این است که اینستاگرام و فعالیت در آن نیاز به فعالیت مستمر و طولانی مدت دارد. در واقع اگر شما وقت کافی برای انجام فعالیت مستمر و برنامه ریزی شده در اینستاگرام را ندارید، بهتر است تا وارد این فضا نشده و یا از افراد دیگر کمک بخواهید تا به شما در مدیریت صفحه تان کمک کنند.
در حقیقت می توان گفت یکی از مهم ترین مواردی که باعث شده تا امروزه افراد نتوانند در اینستاگرام رشد پیدا کرده و به بهبود وضعیت صفحه خود کمک کنند، نداشتن فعالیت مستمر و برنامه ریزی شده در این شبکه اجتماعی است. پس از آن که در رابطه با اهمیت فعالیت مستمر در اینستاگرام صحبت کردیم، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چگونه می توان یک فعالیت برنامه ریزی شده و مستمر در این شبکه اجتماعی داشته باشید. به منظور بررسی این مسئله پیشنهاد ما این است که حتماً وقت مشخصی در روز را برای مدیریت صفحه خود اختصاص دهید و یا با استفاده از سیستم هایی چون تقویم تولید محتوا، اپلیکیشن های برنامه ریزی و انتشار پست به مدیریت صفحه خود کمک کنید. همچنین کمک گرفتن از فریلنسرهایی که در این حوزه فعالیت دارند باعث می شود تا فعالیت شما در اینستاگرام جدی شده و به صورت مستمر بتوانید در این فضا حضور پیدا کنید. یکی از نکات جالبی که باید به آن توجه داشته باشید که بسیاری از افراد اعتقاد دارند الگوریتم های اینستاگرام میزان فعالیت شما را به صورت کامل رصد می کند و هر چه فعالیت شما افزایش پیدا کرده و مستمر باشد، اینستاگرام شما را به افراد بیشتری پیشنهاد خواهد داد.
نداشتن هدف و مخاطب مشخص
یکی از دیگر از دلایلی که باعث می شود تا اینستاگرام شما رشد نکرده و صفحه شما بهبود پیدا نکند این است که افراد به هیچ عنوان اطلاعاتی از هدف خود برای تولید محتوا ندارند. در واقع آن ها به صورت خیلی پراکنده اقدام به تولید محتوا در دسته بندی های گوناگون کرده و به دنبال آن هستند تا از این طریق مخاطبین بسیار زیادی را جذب کنند، این در حالی است که اگر قصد دارید تا رشد سریعی در اینستاگرام داشته باشید به عنوان اولین گام باید هدف صفحه خود را مشخص کنید.
در واقع اگر هدف تان را مشخص کنید، از آن پس فرآیندهای مختلفی که در اینستاگرام انجام می دهید مثل تولید محتوا، فالو کردن، خرید فالوور اینستاگرام، خرید بازدید اینستاگرام و… تمام حول محوریت هدف شما است.
در همین راستا اگر بخواهیم در این زمینه مثالی را به شما ارائه دهیم باید گفت که اگر هدف تان برندینگ در این شبکه اجتماعی است، لازم است تا فرایند های مربوط به حوزه برندینگ را بیشتر انجام دهید. از سوی دیگر اما اگر تنها تولید محتوا برای تان اهمیت دارد و قصد دارید تا از طریق تولید محتوا اقدام به جذب فالوور کنید، لازم است تا تمرکز بسیار زیادی بر روی این مسئله داشته باشید.
در کنار این که هدف شما از ثبت ساخت صفحه در اینستاگرام باید مشخص باشد، لازم است تا مخاطبین هدف خود را نیز به صورت کامل بشناسید. به منظور بررسی این مسئله باید گفت که اگر شما درک درستی از مخاطبین هدف تان نداشته باشید، نمی دانید که لازم است تا چه مدل تولید محتوایی در اینستاگرام کنید. در واقع شناخت مخاطب هدف، بررسی ذائقه او، بررسی ویژگی های مخاطب، نیازهای مخاطب هدف و… از مهم ترین مواردی هستند که باعث می شود تا شما بتوانید فعالیت درستی در اینستاگرام داشته باشید و از این طریق اقدام به جذب فالوور و دنبال کننده کنید.
در همین راستا پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا صفحه خود را رشد داده و وضعیت آن را بهبود ببخشید، حتما زمانی را برای بررسی هدف و مخاطبین خود اختصاص داده و با دانش کافی در رابطه با این مسئله اقدام به برنامه ریزی برای فعالیت در اینستاگرام کنید.
نداشتن استراتژی مشخص
اگر تمامی نکات مهم برای مدیریت اینستاگرام را بررسی و مطالعه کنید اما برای بهبود وضعیت صفحه خود استراتژی نداشته باشید، نمی توانید در این شبکه اجتماعی فعالیت مناسب کنید.
در واقع شما باید متناسب با شرایط و وضعیت مخاطبین تان، اهداف تان و… استراتژی مشخصی داشته باشید. در همین راستا لازم است تا زمان بسیار زیادی را برای بررسی استراتژی صفحه خود اختصاص داده و با ارزیابی پارامتر های مختلف در نهایت یک استراتژی درست برای مدیریت صفحه تان پیدا کنید.
بررسی و آنالیز رقبا
یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از افراد بدون آن که رقبای خود را بررسی و ارزیابی کنند، اقدام به فعالیت در اینستاگرام می کنند. در همین راستا باید گفت که بررسی سایر رقبا و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت آن ها به شما کمک می کند تا با دانش کافی و با درس گرفتن از تجربیات آن ها در اینستاگرام فعالیت کنید.
به همین منظور پیشنهاد ما این است که حتماً چندین صفحه برتر فعال در حوزه کاری خود را به صورت جامع و کامل مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهید. انجام این کار باعث می شود تا شما متوجه نقاط ضعف و قوت کار آن ها شده و با اطلاع کافی در رابطه با ویژگی های این صفحات اقدام به برنامه ریزی برای رشد پیج اینستاگرام خود کرده و وضعیت آن را بهبود ببخشید.
انجام فرآیندهای تبلیغاتی
یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا صفحه اینستاگرام خود را رشد دهید، انجام تبلیغات در این شبکه اجتماعی است. در همین راستا پیشنهاد ما این است که برای بهبود وضعیت صفحه خود و رشد آن حتماً اقدام به تبلیغات کنید. تبلیغات باعث می شود تا میزان کاربرانی که صفحه شما را می شناسند به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و تعداد دنبال کنندگان صفحه شما بالاتر برود. این مسئله در نهایت باعث رشد صفحه اینستاگرام شما خواهد شد.
حرف آخر
در این مطلب تلاش کردیم تا به بررسی این سوال بسیار مهم بپردازیم که چرا صفحه اینستاگرام برخی از کاربران رشد پیدا نمی کند. توجه به موارد گفته شده و انجام تکنیک های گفته شده در این مطلب این امکان را برای تان فراهم می کند تا بتوانید به راحتی این مشکل را برطرف کرده و در مسیر رشد در اینستاگرام قدم بردارید. به همین دلیل اگر احساس می کنید که صفحه اینستاگرام شما رشد نمی کند و در یک نقطه ثابت باقی مانده است، حتما به موارد گفته شده توجه داشته باشید و با انجام این کارها این مشکل را برای همیشه برطرف کنید.