علت ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟

علت ریزش فالوور اینستاگرام

اگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت کرده و با انجام فرآیندهای مختلفی اقدام به افزایش فالوور اینستاگرام خود کنید، ممکن است پس از مدتی با مشکل ریزش فالوور اینستاگرام مواجه شوید. همین مسئله باعث شده تا امروزه افرادی که اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می کنند، این سوال بسیار مهم را مطرح کنند که علت ریزش ناگهانی فالوور چیست و چگونه می توان جلوی ریزش فالوور را گرفت؟

به منظور بررسی این مسئله در این مطلب از سایت هایپرفالو قصد داریم تا نگاهی به این موضوع بسیار مهم انداخته و در رابطه با علل ریزش فالوور اینستاگرام توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بپردازیم.

تبلیغات

نداشتن نظم در پست گذاشتن

اگر قصد دارید تا در اینستاگرام فعالیت کرده و با مشکل ریزش فالوور مواجه نشوید، باید به این مسئله توجه داشته باشید که به منظور پست گذاشتن و تولید محتوا در این شبکه اجتماعی باید نظم و برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

افرادی که به صورت نامنظم اقدام به گذاشتن پست های مختلف در این شبکه اجتماعی می کنند عموما با مشکل ریزش فالوور مواجه هستند و این مسئله باعث ریزش فالوور اینستاگرام و همچنین ریزش لایک اینستاگرام این دسته از صفحات می شود.

مطلب مرتبط: از کجا بفهمیم هاید استوری شدیم؟

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا اگر قصد دارید تا اقدام به جلوگیری از کم شدن فالوور کنید، حتماً باید نظم و برنامه ریزی دقیقی برای پست گذاشتن در اینستاگرام داشته باشید. توجه به این مسئله باعث می شود تا فالوورهای شما ریزش نکرده و بتوانید مخاطبین تان را در صفحه خود نگه دارید.

جذاب نبودن محتواهای صفحه

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث ریزش فالوور اینستاگرام می شود، جذاب نبودن محتوای صفحه اینستاگرام است. اگر بخواهیم در رابطه با این مسئله صحبت کنیم باید گفت که حتی اگر شما اقدام به خرید فالوور اینستاگرام کرده و یا با خرید لایک اینستاگرام نرخ تعامل کاربران با صفحه خود را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهید اما محتوای تولید شده توسط شما جذابیت کافی نداشته باشند، پس از مدتی با مشکل ریزش فالوور مواجه خواهید شد.

به همین دلیل لازم است تا هم در تولید محتواهای خود و هم در بخش هایی چون کپشن اقدام به ایجاد محتوای جذاب کنید. انجام این کار باعث می شود تا بتوانید فالوورهای تان را در صفحه خود نگه داشته و از ریزش آن ها جلوگیری کنید. داشتن پست ها جذاب، استوری های خاص، کپشن های بحث برانگیز و… از مهم ترین مواردی هستند که می توانند به کاهش نرخ ریزش فالوور کمک کنند.

منتشر کردن محتوای تکراری

محتوای تکراری

یکی از دلایلی که باعث می شوذ شما پیشرفتی در افزایش فالوور نداشته باشید منتشر کردن محتوا هایی است که جذابیتی برای کاربران ندارند و حمایتی دریافت نمی کنند. محتوا های تکراری باعث می شوند که فالوور ها کمتر میل و علاقه به دیدن پست های شما داشته باشند و از حمایت کردن شما دل سرد شوند. به محض اینکه اینستاگرام متوجه شود که چندین پست شما همانند قبل مورد حمایت قرار نگرفته اعمالی روی پیج شما فعال می کند تا روند افزایش فالوور شما کاهش یابد. برای منتشر کردن پست های خود هر چند وقت یکبار خلاقیت خود را به کار ببرید و به فکر محتوا های جدید باشید. از موضوعات روز که در حال اتفاق است الهام بگیرید و محتوا هایی خلق کنید که فالوور های شما ندیده اند یا کمتر دیده اند به این صورت شما علاوه بر اینکه حمایت فالوور های خود را حفظ می کنید بلکه افزایش هم می دهید و اینستاگرام را مجاب می کنید تا به شما کمک کند و روند افزایش فالوور شما را افزایش دهد. مهم ترین نکته این است که پست های شما شبیه به دیگر پیج های هم موضوع شما نباشد تا کاربران همیشه به دنبال محتوا های جدید و خلاقانه از پیج شما دیدن کنند. اگر می خواهید در تولید محتوا سبک خود را داشته باشید باید خلاق باشید و خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید که شما محتوا هایی تولید کنید که دیگران از آن کپی برداری کنند.

نداشتن فعالیت مداوم

پیشرفت در اینستاگرام به شدت بستگی ندارد بلکه این تداوم است که باعث پیشرفت شما می شود. اگر شما به صورت مشخص شده و برنامه ریزی شده پست هایی منتشر کنید بالاخره به بازدید های بالا دست پیدا می کنید و فالوور های زیادی می گیرید. اینستاگرام روی این موضوع که شما محتوا تولید می کنید و به صورت مرتب آنها را منتشر می کنید بسیار حساس است و از شما حمایت می کند. اگر وقت کافی برای ساختن محتوا و منتشر کردن آنها به صورت مدام ندارید بهتر است تایم پست های خود را کم کنید و در عوض تعداد آنها را افزایش دهید تا بتوانید در طول هفته حداقل سه پست منتشر کنید. در ابتدا ممکن است بازدید کمی دریافت کنید و پست های شما به اکسپلور راه پیدا نکنند ولی بعد از گذشت مدتی که اینستاگرام که متوجه شد شما فعالیت مدام دارید و پست های خود را در تایم مشخصی منتشر می کنید از شما حمایت می کند و پست های شما را یکی پس از دیگری در اکسپلور قرار می دهد و کاربران با دیدن پست های شما در اکسپلور خود اقدام به فالو کردن شما کنند. نداشتن فعالیت مدام به این منظور نیست که فالوور های شما کاهش پیدا می کنند بلکه این معنی است که فالووری دریافت نمی کنید پس بهتر است به فکر تولید محتوا و برنامه ریزی برای آن باشید تا از ریزش فالوور در امان بمانید.

منتشر کردن محتوای نادرست

اینستاگرام برای حفاظت از کاربران خود قوانین سفت و سختی در مقابل محتوا های خشن، زشت و ترسناک دارد. شما با منتشر کردن این نوع محتوا ها از طرف اینستاگرام اخظار هایی دریافت می کنید و اگر به آنها توجه ای نداشته باشید روز به روز پیج خود را در وضعیت بدتری نسبت به روز قبل می بینید. علاوه بر اینکه منتشر کردن محتوا های +18 در اینستاگرام به صورت کلی ممنوع است، منتشر کردن محتوا های ترسناک در پیج هایی که محدودیت سنی ندارد هم باعث می شود از طرف اینستاگرام اخطار هایی دریافت کنید. اگر شما یک صفحه مخصوص منتشر کردن محتوا های سرگرم کننده دارید نمی توانید در آن پست های ترسناک منتشر کنید زیرا کودکانی هم هستند که شما را دنبال می کنند و اینستاگرام روی این موضوع حساسیت بالایی دارد. اگر شما یک پیج مخصوص منتشر کردن محتوا های ترسناک و خشن دارید بهتر است اول محدودیت سنی پیج خود را مشخص کنید تا اینستاگرام متوجه شود که کودکان به محتوا های شما دسترسی ندارند تا از شادوبن شدن در امان باشید. پیشنهاد ما به شما این است که از منتشر کردن این نوع محتوا ها دوری کنید ولی اگر مجبور به این کار هستید و موضوع پیج خود را روی همچین موضوعاتی قرار داده اید باید از قوانین اینستاگرام در موضوع حفاظت از کاربران و کودکان پیروی کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

رعایت نکردن حقوق کپی رایت

کپی رایت در اینستاگرام

با حقوق کپی رایت آشنایی دارید و از اهمیت آن برای تمامی شبکه های اجتماعی با خبر هستید. کپی رایت یکی از مهم ترین حقوق آنلاین است که باید رعایت کنید. با منتشر کردن محتوا های دیگری حتی با کمی تغییر شما نه تنها پیشرفت نمی کنید و بلکه پسرفت را هم برای خود به عمل می آورید. تاثیرات رعایت نکردن کپی رایت هم از سوی کاربران و هم از طرف اینستاگرام روی پیج شما تاثیر منفی می گذارد. اینستاگرام با استفاده از سیستم کپی رایت خود می تواند به راحتی متوجه شود که شما از محتوای شخص دیگری کپی برداری کرده اید و به شما اخطار هایی ارسال می کند که نتایج آن باعث می شود شما از سیستم پیشرفت اینستاگرام خارج شوید و حمایتی دریافت نکنید. کاربران ایرانی امروزه به کپی رایت خیلی اهمیت می دهند و با دیدن اینکه شما از محتوای شخصی استفاده کرده اید در کامنت ها به شما گوشزد می کنند و اینکه از شما حمایتی نمی کنند و ترجیح می دهند از صاحب اصلی اثر حمایت کنند.

نداشتن تعامل با فالوور ها

تعامل با فالوور ها مهم ترین عاملی است که شما را به اوج می رساند. شما باید با فالوور های خود ارتباط داشته باشید، به نظرات آنها گوش دهید و در استوری های روزانه با آنها در ارتباط باشید تا هم فالوور ها از شما حمایت کنند و متوجه وقتی که شما به آنها اختصاص می دهید باشند و هم اینکه اینستاگرام را مجاب کنید که از شما حمایت کند. نداشتن تعامل با کاربران به این معنی است که شما به فالوور های خود اهمیتی نمی دهید و اینستاگرام برای شما فالوور های بیشتری نمی آورد و در نتیجه فالوور های شما روز به روز کمتر می شوند.

داشتن فالوور فیک

اگر با خرید فالوور اینستاگرام اقدام به افزایش تعداد دنبال کنندگان صفحه خود کنید، پس از مدتی با ریزش ناگهانی دنبال کنندگان صفحه خود مواجه می شوید. این اتفاق به دلیل داشتن فالوورهای فیک است، چرا که الگوریتم های اینستاگرام همواره در تلاش هستند تا صفحات فیک را پیدا کرده و با از بین بردن این صفحات به داشتن فضای مناسب در اینستاگرام کمک کنند.

اگر شما اقدام به خرید فالوور اینستاگرام به صورت فیک کرده باشید از بین رفتن این صفحات می توانند شما را با مشکلات مختلفی مواجه کنند که یکی از این مشکلات ریزش فالوور است. بی شک حالا که این مسئله بسیار مهم را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم، متوجه علت ریزش فالوور فیک در اینستاگرام خود شده اید. درباره روش تشخیص فالوور فیک هم مطلب نوشتیم که حتما بخونید.

عدم استفاده درست از هشتگ

تاثیر هشتگ در ریزش فالوور

هشتگ ها به عنوان یکی از المان های بسیار مهم در شبکه های اجتماعی شناخته می شوند اما مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هشتگ ها می توانند به عنوان یک شمشیر دو لبه عمل کنند.

اگر بخواهیم به این مسئله بسیار مهم پرداخته و در رابطه با آن توضیحاتی را ارائه دهیم باید گفت که اگر شما از هشتگ ها به صورت درست و اصولی استفاده کنید این مسئله می تواند به رشد صفحه شما کمک کرده و باعث جذب مخاطب شود. این در حالی است که اگر هشتگ گذاری در صفحه شما به صورت درست انجام نپذیرد، این مسئله شما را با چالش های مختلفی مواجه خواهد کرد. یکی از مهم ترین این چالش ها ریزش ناگهانی فالوور های صفحه تان خواهد بود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا اگر به دنبال آن هستید تا نرخ ریزش فالوور های خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید، حتماً اقدام به هشتگ گذاری درست در صفحه خود کنید.

شادوبن شدن در اینستاگرام

الگوریتم های اینستاگرام به نحوی هستند که اگر یک صفحه فعالیت های اسپم گونه داشته باشد، آن را شادوبن می کنند. شادوبن شدن یک صفحه جلوی نمایش آن را برای سایر افراد می گیرد و همین مسئله باعث می شود تا آن صفحه نتواند فالوور جدیدی جذب کند و پس از مدتی نیز فالوورهای آن ریزش می کنند.

اگر با مشکل ریزش فالوور اینستاگرام مواجه شدید و یا پس از خرید فالوور اینستاگرام دنبال کنندگان صفحه شما افزایش چشمگیر نکرد، احتمالاً صفحه شما شادوبن شده است و باید با انجام تکنیک های خاصی اقدام به حل این مشکل کرده و صفحه خود را به حالت قبل بازگردانید. اگر نمیدونی شادوبن اینستاگرام چیه حتما مطلب شادوبن اینستاگرام چیست رو بخون.

فعال نبودن در اینستاگرام

به همان اندازه که فعالیت بیش از اندازه و بی نظم در اینستاگرام می تواند صفحه شما را با مشکلات مختلفی مواجه کند، عدم فعالیت درست و اصولی در این شبکه اجتماعی و فعال نبودن نیز می تواند باعث ریزش فالوور در اینستاگرام شود.

در واقع همان طور که اشاره کردیم به منظور فعالیت در اینستاگرام لازم است تا حتماً برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و با فعالیت های درست و اصولی جلوی ریزش فالوور های خود را گرفته و به بهبود وضعیت صفحه خود کمک کنید.

انجام تبلیغات بیش از اندازه

تبلیغات زیاد

یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در اینستاگرام انجام می دهند و این مسئله باعث ریزش فالوور های آن ها می شود، انجام تبلیغات بیش از اندازه است. اگر شما بیش از حد اقدام به تبلیغ کردن در صفحه خود کنید، این مسئله می تواند فالوورهای شما را آزار دهد و پس از مدتی حجم بسیار زیادی از این فالوورها از پست های شما خسته شده و اقدام به انفالو کردن شما می کنند.

این اتفاق باعث می شود تا با ریزش ناگهانی فالوور در اینستاگرام مواجه شوید. مطمئناً پس از این ریزش برگرداندن فالوور های از دست رفته کار بسیار سختی خواهد بود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا اگر قصد دارید که در کنار تولید محتوا در صفحه خود تبلیغات نیز بگیرید و از این طریق کسب درآمد کنید، لازم است تا در راستا رسیدن به این هدف، حجم تبلیغات را در اندازه معمولی نگه دارید و با انجام تبلیغات بیش از اندازه مخاطبین صفحه خود را آزار ندهید.

حرف آخر

در این مطلب از سایت هایپرفالو تلاش کردیم تا شما را با علل ریزش فالوور اینستاگرام آشنا کرده و بیان کنیم که چه اشتباهاتی باعث بروز این مشکل می شود.

توجه به نکات گفته شده در این مطلب دید جامع و کاملی در رابطه با علت ریزش فالوور اینستاگرام به شما می دهد و شما می توانید با درک علت بروز این مشکل جلوی این اتفاق را گرفته و نرخ ریزش فالوور های صفحه خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

پیشنهاد ما این است که در کنار خرید فالوور اینستاگرام و خرید لایک اینستاگرام حتما به نکات گفته شده نیز توجه داشته باشید تا جلوی ریزش بیش از اندازه فالوور خود را گرفته و تعداد دنبال کنندگان صفحه خود را بالا نگه دارید.

تبلیغات

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x