شیوه نوشتن کپشن جذاب برای اینستاگرام

نوشتن کپشن جذاب اینستاگرام

کپشن های اینستاگرام یکی از بخش های بسیار مهمی هستند که می توانند به بهبود وضعیت صفحه شما کمک کرده و از طریق آن قادر خواهید بود تا اقدام به جذب مخاطب کنید. در واقع در کنار روش هایی مثل خرید لایک اینستاگرام و یا خرید کامنت اینستاگرام شما می توانید با نوشتن کپشن های مناسب و جذاب اقدام به افزایش تعداد لایک ها و کامنت های صفحه خود کرده و تعامل کاربران با پست های خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی نحوه کپشن نویسی پرداخته و بیان کنیم که چگونه می توانید با بررسی نحوه درست نوشتن کپشن فارسی در اینستاگرام، اقدام به ایجاد کپشن های مناسب برای محتوای خود کنید.

معرفی کپشن در اینستاگرام

یکی از سوالات بسیار مهمی که افراد همواره مطرح می کنند این است که کپشن در اینستاگرام چیست و کپشن در اینستا کجاست.

به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که کپشن بخشی است که در آن می توانید در مورد محتوای پست شده توضیح دهید و با فالوور های خود در رابطه با پست صحبت کنید. کپشن در پست های اینستاگرام در زیر تصویر قرار می گیرد و شما این امکان را دارید تا در این بخش اقدام به نوشتن توضیحات مختلف برای پست خود کنید. هر چقدر کپشن خاص و جذاب بنویسید، این موضوع به جذب مخاطب شما کمک کرده و باعث می شود تا مخاطب شما اقدام به لایک کردن و یا کامنت گذاشتن در پست های شما کنند. در واقع شما در کنار خرید لایک اینستاگرام و همچنین خرید کامنت اینستاگرام می توانید با نوشتن کپشن خاص نیز به بالا بردن این پارامترها کمک کنید.

کپشن جذاب چه کمکی به ما می کند؟

بهترین کپشن

برای پیشرفت در اینستاگرام و بدست آوردن بازدید های بیشتر شما باید نکات زیادی را رعایت کنید تا از هر نظر کامل باشید. در اینستاگرام شما هر چقدر که دقیق تر و ظریف تر عمل کنید نتیجه بهتری هم دریافت می کنید. برای بدست آوردن لایک و کامنت بیشتر تنها داشتن فالوور زیاد کافی نیست بلکه شیوه منتشر کردن پست های شما هم بسیار مهم است و به شما کمک بسیار زیادی می کند تا از حداکثر پتانسیل فالوور های خود استفاده کنید. برای منتشر کردن پست های روزانه، شما نیاز به یک تایم ثابت دارید که در شلوغ ترین ساعت پیج شما باشد تا بیشترین فالوور آنلاین را در لحظه انتشار پست در اختیار داشته باشید. با مطمئن شدن از این موضوع که فالوور های شما در بهترین تایم ممکن پست شما را دریافت می کنند به سراغ مسئله بعدی می رویم که شرایطی فراهم کنیم تا فالوور ها پست های شما را کامل ببینند تا از آنها بازدید و لایک و کامنت دریافت کنیم. برای اینکه درصد دریافت لایک و کامنت را از فالوور های خود افزایش دهیم باید نکاتی مهم و کاربردی را رعایت کنیم.

1) کاور مناسب

مهم ترین نکته ای که شما در مرحله اول باید رعایت کنید داشتن یک کاور مناسب روی ویدئوی خود است. کاربران فالویینگ های زیادی دارند و پست های زیادی را در طول روز دریافت می کنند. شما باید کاور بسیار جذابی برای پست خود آماده کنید تا وقتی فالوور شما پست شما را دید بدون تردید کنجکاو شود و آن را تماشا کند. برای داشتن کاور مناسب اصول زیادی وجود دارد و همچنین آموزش های مفیدی هم در این زمینه وجود دارد که شما با مراجعه به آنها می توانید به صورت کامل ساخت کاور جذاب و اصولی را یاد بگیرید. برای داشتن یک کاور مناسب باید رنگ بندی درستی طبق محتوای منتشر شده داشته باشید و همچنین نکات و موضوعاتی که کاربران قرار است ببینند را در کاور ویدئو به آنها اشاره کنید تا مخاطب کنجکاو تر شود. کاور شما نباید شلوغ باشد طوری که نکته های کاور مجهول بمانند و مخاطب به آنها توجه نکند و همچنین نباید بسیار خلوت باشد طوری که هیچگونه جذابیتی در نگاه اول نداشته باشد. با خواندن و مطالعه آموزش های ساخت کاور به راحتی تمام این نکته ها را یاد می گیرید و کاور های اصولی و جذابی برای پیج خود می سازید.

2) پست با محتوای خوب

کپشن در اینستاگرام

بعد از اینکه کاوری مناسب و جذاب متناسب با موضوع ویدئوی خود روی پست خود قرار دارید اکنون وقت آن است که مخاطب خود را وادار کنید که ویدئوی شما را تماشا کند و آن را نصفه رها نکند. همانطور که گفتیم کاربران روزانه پست های زیادی مرتبط با موضوع شما تماشا می کنند و تماشا کردن پست های زیاد واقعا حوصله سر بر است پس شما همیشه باید به دنبال محتوای خاص و جذاب باشید و اصلا شبیه به دیگر پیج های اینستاگرام محتوا منتشر نکنید. اگر محتوایی که خاص باشد منتشر کنید مطمئن باشید که کاربران از پست شما با لایک کردن و گذاشتن کامنت حمایت می کنند. یکی از دیگر موضوعات مهم این است که محتوای خود را به صورت اصولی در یک ویدئو قرار دهید. اگر ویدئوی شما یک ویدئوی ادیت شده و هیجان انگیز است حتما سعی کنید که در 10 ثانیه اول مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهید تا مخاطب زود از ویدئوی شما خارج نشود. سعی کنید که قسمت های جذاب پست شما در اول و وسط ویدئو باشند تا تایم کافی برای دریافت ویو را داشته باشید. خلاقیت همیشه کلید پیشرفت بوده پس به فکر ایده های جذاب در راستای موضوع پیج خود باشید تا بتوانید به راحتی پیشرفت کنید.

3) کپشن مناسب

کپشن همراه با کاور و محتوای شما مهم ترین عامل برای دریافت ویو و لایک است. کپشن تکمیل کننده یک پست خوب است و بیشترین تاثیر را روی مخاطب شما دارد. یک کپشن مناسب باعث می شود که مخاطب موضوع محتوای شما را به صورت کامل درک کند تا با راحتی بیشتری اقدام به نوشتن نظر خود در کامنت های شما کند. همراه با یک کاور مناسب کپشن باعث می شود تا مخاطب کنجکاوی بیشتری نسبت به پست شما داشته باشد. برای اینکه یک کپشن مناسب داشته باشید باید نکاتی ضرروی رعایت کنید وگرنه تمامی زحمات شما روی کاور و محتوای جذاب از بین می رود زیرا کپشن مهم ترین پخش یک پست اینستاگرام است و دیدگاه شما نسب به پست را به مخاطب القا می کند.

نکته هایی که برای نوشتن یک کپشن باید بدانید

نکته هایی که باید رعایت کنیم

متوجه شدید که یک کپشن مناسب در کنار کاور و محتوای خوب چقدر به شما کمک می کند و در پیشرفت شما تاثیر گذار است. برای اینکه یک کپشن مناسب بنویسید نکته های زیادی را باید رعایت کنید که همه ی آنها به پستی که منتشر کرده اید مرتبط هستند. هر نوع پستی کپشن مخصوص خود را می خواهد و نیازمند رعایت نکاتی مهم است. پست ها انواع مختلفی دارند که در ادامه با شیوه کپشن نوشتن برای آنها آشنا می شوید.

1) عکس

پست هایی که در اینستاگرام منتشر می کنیم در دو فرمت عکس و ویدئو هستند. اگر پست مورد نظر شما عکس است باید نکاتی را رعایت کنید تا کاربر را وادار به کامنت گذاشتن کند. پست هایی که حاوی یک خبر هستند را به صورتی ادیت کنید که در کپشن بتوانید از کاربران خود سوال بپرسید تا آنها هم نظر خود را برای شما بیان کنند. اگر پست شما حاوی یک مطلب آموزنده یا جوک است بهتر است در کپشن خود پست خود را تکمیل کنید و توضیحاتی ساده را برای کاربر شرح دهید تا مفهوم پست شما را بهتر متوجه شود.

2) ویدئو

پست هایی که به صورت ویدئو منتشر می شوند باید کپشنی داشته باشند که مخاطب را مجبور به دیدن کامل ویدئو کند. اگر ویدئو مورد نظر شما طولانی است بهتر است در کپشن خود و در خط اول برای مخاطب شرح دهید که چه محتوایی قرار است به آنها نمایش دهید تا کنجکاوی لازم را بدست آورند و پست شما را تماشا کنند. توضیحات اینکه چگونه این کپشن ها را جذاب کنیم تا تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشند را در سرتیتر بعدی مشاهده می کنید.

تکنیک های نوشتن کپشن جذاب

نکات برای کپشن

اگر بخواهیم شما را با نکات بسیار مهم به منظور نوشتن کپشن جذاب آشنا کنیم، می توان به موارد مختلفی اشاره کرد. در ادامه شما را با این نکات و تکنیک ها آشنا می کنیم.

اطلاعات مهم را در ابتدا کپشن به مخاطب بدهید

کپشن ها را می توان به صورت طولانی نیز نوشت اما مسئله مهم این است که شما باید به منظور نوشتن کپشن جذاب و تاثیرگذار نکات مهمی را در همان ابتدا ذکر کنید. این مسئله باعث می شود تا مخاطبین در همان ابتدا متوجه منظور شما از پست شده و توضیحات اضافی در رابطه با محتوای منتشر شده را نیز دریافت کنند. پس از انجام این کار است که مخاطب می تواند در صورت علاقه داشتن ادامه کپشن شما را نیز بررسی کند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در ابتدا اطلاعات مهم را به مخاطب خود داده و تلاش کنید تا در هر بخش از کپشن، مخاطب خود را ترغیب و علاقمند به خواندن ادامه محتوا کنید.

دعوت کردن مخاطبین صفحه خود به تعامل

یکی از تکنیک هایی که به شما کمک می کند تا در کنار خرید فالوور اینستاگرام بتوانید افراد بیشتری را جذب صفحه خود کنید، نوشتن کپشن جذاب و دعوت کردن فالوور های خود به تعامل با آن پست است. به عنوان مثال شما می توانید با نوشتن جملاتی مثل پست را لایک کنید، نظرتان را کامنت بگذارید، پست را برای دوستان تان ارسال کنید و یا دوستان تان را در بخش کامنت های منشن کنید، فالوور های خود را تشویق کنید تا با پست های شما تعامل داشته باشند. این مسئله به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید حجم تعاملات فالوورهای خود را با صفحه تان به طرز چشمگیری افزایش دهید.

از فالوورهای خود در مورد پست منتشر شده سوال بپرسید

یکی دیگر از تکنیک هایی که به نوشتن کپشن خاص در اینستاگرام کمک می کند، پرسیدن سوال از فالوورها است. به عنوان مثال شما می توانید یک پست مقایسه ای در رابطه با دو محصول را در اینستاگرام قرار دهید و پس از بررسی این دو محصول از مخاطبین خود بپرسید که نظرشان در مورد این دو محصول چیست و به نظرشان هر یک از این محصولات چه مزایا و معایبی دارد.

انجام این کار باعث می شود تا مخاطبین تشویق شوند که در بخش کامنت ها نظرات خود را به اشتراک بگذارند و در طولانی مدت می توانید با انجام این روش و تکنیک حجم تعداد کامنت ها و لایک های خود را افزایش دهید.

شاید برای تان جالب باشد که بدانید اکثر پست هایی که حجم بسیار زیادی کامنت دریافت می کنند، مواردی هستند که با یک سوال کاربران را تشویق به تعامل می کنند. پس از آن که کاربر یک صفحه وارد بخش کامنت های یک پست می شود و با نظرات مختلف سایر افراد را بررسی می کند، اقدام به گذاشتن نظرات خود در رابطه با موضوعات مختلف خواهد کرد.

همین مسئله باعث می شود تا شاهد یک بحث و گفت و گو در بخش کامنت ها یک پست باشیم و اگر هر یک از فالوور های شما تنها یک یا دو نظر در رابطه با موضوع در کپشن نوشته شده ارائه دهند، شاهد حجم وسیعی از کامنت ها خواهیم بود. به همین دلیل است که دعوت کاربران به تعامل داشتن و یا کامنت گذاشتن در رابطه با موضوعات مختلف یکی از تکنیک های بسیار مهم برای افزایش کامنت اینستاگرام است.

استفاده درست از هشتگ

هشتگ ها در کپشن

متاسفانه بسیاری از افراد فکر می کنند که لازم است تا در بخش کپشن اقدام به استفاده از حجم گسترده ای از هشتگ کنند. این در حالی است که استفاده بیش از اندازه از هشتگ می تواند کپشن شما را با مشکلات مختلفی مواجه کند و به ظاهر آن آسیب بزند.

مطلب مرتبط: خرید بازدید اینستاگرام

به همین دلیل لازم است تا از هشتگ ها به صورت بهینه و اصولی استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که در هر پست خود تنها یک تا چهار هشتگ استفاده کنید و همچنین به منظور انتخاب هشتگ و اضافه کردن آن در بخش کامنت به سراغ هشتگ هایی بروید که مطمئن هستید بازخورد بسیار خوبی از آن دریافت کرده و می توانید حجم گسترده ای از کاربران را با استفاده از آن هشتگ به صفحه خود بیاورید.

استفاده درست و اصولی از هشتگ به شما کمک می کند تا کاربرانی که تا به حال وارد صفحه شما نشدند را با استفاده از این مفهوم وارد پیج خود کرده و فالوور های خود را افزایش دهید. در واقع اگر شما از این تکنیک استفاده کنید، با هشتگ گذاری درست و اصولی در کنار خرید فالوور اینستاگرام می توانید در مدت زمان کمی حجم گسترده ای از افراد را وارد صفحه خود کنید.

کپشن فارسی را درست بنویسید

یکی مواردی که به نوشتن کپشن جذاب کمک می کند این است که نحوه درست نوشتن کپشن فارسی در اینستاگرام را یاد گرفته و به درستی این کار را انجام دهید. به صورت کلی به دلیل آن که زبان اینستاگرام انگلیسی است، نوشتار در این شبکه اجتماعی از چپ به راست است. به همین دلیل لازم است تا به منظور فارسی نویسی در بخش کپشن به تکنیک آن توجه کنید.

اگر قصد دارید تا به صورت راست چین در اینستاگرام اقدام به نوشتن متن کنید، می توانید در خط اول اقدام به گذاشتن کاراکتر هایی مثل نیم فاصله، نقطه و یا ایموجی کرده و پس از رفتن به خط بعدی به صورت اتوماتیک در هنگام فارسی نویسی، متن های شما راست چین می شوند. این مسئله به شما کمک می کند تا بتوانید متن های فارسی را به درستی در اینستاگرام نوشته و ظاهر آن را جذاب کنید.

حرف آخر

در این مطلب از سایت هایپرفالو نگاهی به نکات بسیار مهم به منظور نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام انداخته و بیان کردیم که چگونه می توانید با چند تکنیک ساده به بهبود وضعیت صفحه خود در بخش کپشن کمک کنید. توجه به نکات گفته شده در این مطلب باعث می شود تا در مدت زمان کوتاهی از طریق نوشتن کپشن های جذاب، تعداد لایک و کامنت های خود را افزایش داده و در کنار خرید لایک اینستاگرام و یا فالوور اینستاگرام با استفاده از این تکنیک مخاطبین خود را بیشتر از قبل کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x